Retningslinjer for anmeldelser

1. Hvem kan en anmelde en leverandør?

1.1 For at anmelde en leverandør på FrokostOversigten skal man være ansvarlig for virksomhedens frokostordning og have adgang til virksomhedens brugerprofil.
1.2 Det er kun muligt at anmelde en oplevelse, hvis virksomheden har fået leveret frokost fra leverandøren.
1.3 Anmeldelsen af leverandøren skal ske inden 14 dage fra den dato, hvor virksomheden modtog den sidste frokostleverance.
1.4 Anmeldelsen foretages af virksomhedens sker på vegne af virksomheden, og virksomheden vil stå som afsender af anmeldelsen.

2. Hvad kan man skrive om?

2.1 Man må kun skrive om virksomhedens egen madoplevelse. Som frokostansvarlig må man ikke omtale eller henvise til andre virksomheders oplevelser med leverandøren.
2.2 Vi opfordrer til at man er specifik og faktuel.
2.3 Hvis leverandøren har tilbudt et incitament for at skrive en anmeldelse, bør man skrive dette i anmeldelsen. Det betragtes som et incitament, hvis leverandøren tilbyder en gave, belønning, rabat eller fordel for at skrive en anmeldelse om madoplevelsen.
2.4 Hvis en leverandør har flere køkkener på forskellige lokationer, bør man skrive i anmeldelsen, hvilket køkken man fik levereret fra.

3. Kan man anmelde en leverandør flere gange?

3.1 Det er muligt at anmelde en leverandør hver gang virksomheden har haft en leveringsperiode.
3.2 Det er kun muligt at anmelde en leveringsperiode 1 gang.
3.3 Leverandøren har mulighed for at besvare en anmeldelse. Svaret er synligt for offentligheden.
3.4 Det er ikke muligt for virksomheden at svare tilbage på leverandørens besvarelse.

4. Hvornår er en anmeldelse i strid med retningslinjerne?

4.1 FrokostOversigten overvåger bestemte typer indhold, som ikke er tilladt i anmeldelser, såsom groft sprogbrug og links.
4.2 Sprogbrug, som er anklagende og med rimelighed vil blive anset som provokerende, indeholder nedgørende udtalelser eller på anden måde overtræder gældende lovgivning, er ikke tilladt.
4.3 Anmeldelser som indeholder personoplysninger om et andet individ, såsom en persons navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse eller eventuelle andre oplysninger, der kan bruges til at spore, identificere, kontakte eller udgive sig for at være en anden person, er ikke tilladt.
4.4 Anmeldelser indeholder salgsfremmende referencer eller links er ikke tilladt.

5. Hvornår fjerner vi din anmeldelse?

5.1 Som hovedregel fjerner FrokostOversigten ikke anmeldelser fra leverandørens profil. Vi forbeholder os dog retten til at fjerne anmeldelser, som vi vurderer overtræder disse Retningslinjer, og/eller gældende love eller forordninger, eller anmeldelser, der er upassende for et community for online-anmeldelser.

Eksempler på, hvornår vi kan fjerne din anmeldelse, omfatter, men er ikke begrænset til:
• Anmeldelsen indeholder personlige oplysninger.
• Anmeldelsen indeholder stødende sprogbrug.
• Anmeldelsen er spam.
• Anmeldelsen afspejler ikke en reel madoplevelse.
• Anmeldelsen er af markedsføringsmæssig karakter eller til markedsføringsformål.

6. Falske anmeldelser

For at kunne oprette en kundeprofil skal man have et valideret cvr nummer. Det er ikke muligt at anmelde en madoplevelse hvis ikke der har været et kundeforhold mellem virksomhed og leverandør. På den måde har vi udelukket muligheden for falske anmeldelser.

7. Ændringer ved disse Retningslinjer


Vi kan til enhver tid og uden varsel revidere eller ændre disse Retningslinjer. Enhver revidering eller ændring vil blive angivet på vores Website. Du accepterer, at din fortsatte brug af Websitet eller vores services efter vores offentliggørelse af en ny version af disse Retningslinjer, er en accept af dem.